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International European Academic Conference on Education and Humanities (West East Institute)

Rome, Italie. (du 2018-11-13 au 2018-11-15)

International European Academic Conference on Education and Humanities (West East Institute)The purpose of the ‘West East Institute’ is to provide a platform for academics and researchers to put forward ideas and interpretations of the significance of the economic and cultural interaction. The West East Institute hosts conferences to promote excellence in academic research. We offer two tracks at each of our conferences: Business&Economics, Finance and Management Education, Humanities and Social Sciences

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Gameacon Atlantic City 2018

Atlantic City, New Jersey, United States. (du 2018-10-21 au 2018-10-21)

Gameacon Atlantic City 2018Gameacon is the only conference of its kind — one that combines the business-to-business networking and educational opportunities of the GDC with the entertainment and public feedback aspects of Magfest or Pax. And it all focuses exclusively on independent game developers from around the world. Our mission is to promote independent artists in game creation by providing a space for them to showcase their work, the opportunity to reach an audience who craves to see it, and a forum to learn from each other.

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TeCoLa Seminar

Université de Bordeaux, 160, avenue de Verdun, 33700 MERIGNAC. (du 2018-09-19 au 2018-09-19)

TeCoLa Seminar14.00 – 14.15: Welcome 14.15 – 14.30: TeCoLa Presentation 14.30 – 15.00: Gamified telecollaboration paths in the TeCoLa Virtual World 15.00 – 15.20: A teacher showcases her experience with telecollaboration 15.20 – 15.35: Coffee break 15.45 – 17.55: Workshops Exploring gamified telecollaboration in the TeCoLa Virtual World (Parallel workshops in English and French) 17.55 – 18.25: Roundtable Meaningful and enjoyable tasks for intercultural telecollaboration Feedback and questions from the audience 18:25 - 19.20: Buffet à la bordelaise

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The 5th International Educational Games Competition at ECGBL 2017

Graz, Autriche (du 2017-10-05 au 2017-10-06)

The 5th International Educational Games Competition at ECGBL 2017

To provide an opportunity for educational game designers and creators to participate in the conference and demonstrate their game design and development skills in an international competition;

To provide an opportunity for GBL creators to peer-assess and peer-evaluate their games;

To provide ECGBL attendees with engaging and best-practice games that showcase exemplary applications of GBL.

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RECHERCHE ET ENSEIGNEMENT UNIVERSITAIRES : à la poursuite d’un équilibre ?

Montréal, Canada (du 2017-06-01 au 2017-06-03)

RECHERCHE ET ENSEIGNEMENT UNIVERSITAIRES : à la poursuite d’un équilibre ?Quatre axes sont proposés aux participants : Axe 1 : Politiques concernant la recherche Orientations, courants idéologiques, types de recherche Axe 2 : Lien entre recherche et enseignement Tensions entre les fonctions d’enseignant et de chercheur Axe 3 : Processus de recherche Planification, opérationnalisation et évaluation Impacts des modes de fonctionnement sur le vécu du chercheur Axe 4 : Impacts de la recherche sur les pratiques Diffusion, appropriation et utilisation des résultats de la recherche

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4e Colloque international en éducation

Palais des congrès, Montréal, Québec, Canada (du 2017-05-18 au 2017-05-19)

4e Colloque international en éducationEnjeux actuels et futurs de la formation et profession enseignante

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Colloque international sur une approche sociocritique du numérique en éducation

Sherbrooke, Québec, Canada (du 2017-05-15 au 2017-05-16)

Colloque international sur une approche sociocritique du numérique en éducationLe numérique en éducation constitue un domaine de recherche dans lequel les disciplines s’articulent plus ou moins étroitement les unes aux autres depuis la conception d’environnements numériques d’apprentissage jusqu’à l’étude des usages numériques éducatifs (Baron, 2014). Ce colloque international s’inscrit dans cette dernière thématique et souhaite donner un aperçu de l’intérêt d’une approche sociocritique à cet égard.

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85e Congrès de l'Acfas

Université McGill, Montréal, Québec, Canada (du 2017-05-08 au 2017-05-12)

85e Congrès de l'AcfasLe congrès annuel de l'Acfas, le plus important rassemblement multidisciplinaire du savoir et de la recherche de la Francophonie, accueille des milliers de chercheurs et d’utilisateurs de la recherche provenant d’une trentaine de pays.

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2e Colloque étudiant PeDTice

Sherbrooke, Québec, Canada (du 2017-04-06 au 2017-04-06)

2e Colloque étudiant PeDTiceL'objectif de l’équipe PeDTice est de créer une intelligibilité accrue de la complexité des enjeux de la formation en enseignement supérieur à partir d'un croisement d’expertises pédagogiques, didactiques et technologiques sur des objets communs.

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Rencontres Jeunes Chercheurs

Montpellier, France (du 2016-06-16 au 2016-06-17)

Rencontres Jeunes ChercheursOrganisée tous les deux ans, cette conférence francophone parrainée par l'ATIEF (Association des Technologies de l'Information pour l'Éducation et la Formation) a pour objectif la promotion de la recherche et la formation des étudiants chercheurs. Les doctorants (dès la 1ère année) ou jeunes docteurs ayant soutenu leur thèse moins d'un an avant la date de la conférence (i.e. après le 16 juin 2015) sont invités à soumettre un article (il ne sera pas admis de co-signature des directeurs de thèse).

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HomoLudens

UQAM, Montréal (Québec), Canada (du 2016-05-20 au 2016-05-20)

HomoLudensJournée d’étude organisée par les étudiantes et les étudiants de la concentration jeux vidéo et ludification de la Maîtrise en communication (UQAM)

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SeGAH 2016 : 4th International Conference on Serious Games and Applications for Health

Center for Emerging Media, Orlando, Floride, U.S.A. (du 2016-05-11 au 2016-05-13)

SeGAH 2016 : 4th International Conference on Serious Games and Applications for HealthThe overall objectives of the conference are the discussion and sharing of knowledge, experiences and scientific and technical results, related to state-of-the-art solutions and technologies on serious games and applications for health and healthcare, as well as the demonstration of advanced products and technologies.

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3e colloque international en éducation

Hôtel Bonaventure, Montréal (Qc), Canada (du 2016-05-05 au 2016-05-06)

3e colloque international en éducationEnjeux actuels et futurs de la formation et profession enseignante Le Colloque international en éducation : enjeux actuels et futurs sur la formation et la profession enseignante est l'occasion de faire un bilan de notre champ de recherche, la formation et la profession enseignante, et d'en explorer les enjeux actuels, tout en pensant à des voies de recherche et de développement prometteuses.

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4e Sommet de l'iPad et du numérique en éducation

Hôtel Bonaventure, Montréal (Qc), Canada (du 2016-05-05 au 2016-05-06)

4e Sommet de l'iPad et du numérique en éducationCette année, nous réunirons des conférenciers et des participants qui échangeront à la fois sur l’iPad et sur les autres technologies de plus en plus présentes dans les salles de classe du monde entier.

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Edutainment 2016 - 10th International Conference on E-Learning and Games

Hangzhou, Chine (du 2016-04-15 au 2016-04-17)

Edutainment 2016 - 10th International Conference on E-Learning and GamesEdutainment 2016 is the 10th International Conference on E-Learning and Games, which provides an international forum for researchers and practitioners in various disciplines to share and exchange of experiences in the emerging research area combining Education and Entertainment. Edutainment 2016 becomes an international major conference, which facilitates the international exchange of the-state-of-the-art in academic research and practice. The conference covers all aspects of pedagogical principles, designs and technological issues for Education, Research and Entertainment.

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25ème World Wide Web conference

Palais des Congrès, Montréal (Québec), Canada (du 2016-04-11 au 2016-04-15)

25ème World Wide Web conferenceThe World Wide Web Conference is an annual international conference on the topics of the future direction of the World Wide Web. The Conference is an outstanding international forum to present and discuss progress in research, development, standards, and applications of the topics related to the Web. WWW 2016 will offer high quality technical activities including, research sessions, poster sessions, workshops, and tutorials. Tracks and special programs will also include: the research track, posters track, demonstration track, developers track, industry track, panels, Ph.D. symposium track, tutorials, web science track, workshops, and W3C track. Several co-located and special events will be also be part of the general program.

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Forum numérique

UQAM, Montréal (Québec), Canada (du 2016-03-31 au 2016-04-01)

Forum numériqueLe Forum numérique est une occasion de découvrir, d’échanger et de réfléchir collectivement aux avenues de recherche et aux enjeux suscités par les technologies et les médias numériques dans la société contemporaine. Les objectifs de cet événement sont de : - Créer des occasions d’échanges entre les chercheures, chercheurs et les étudiantes, étudiants issus de différentes disciplines et oeuvrant dans le domaine des technologies et des médias numériques; - Faire rayonner l’interdisciplinarité de cette expertise au sein de l’université.

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Salon elearning (salon de la formation à distance et en ligne)

Porte de Versailles - Pavillon 4.1-4.2, Paris, France (du 2016-03-22 au 2016-03-24)

Salon elearning (salon de la formation à distance et en ligne)

  • Innovations RH – Retours d’expérience
  • Les dispositifs E-learning à l’université, des pistes de développement pour le secteur privé
  • Elles osent valoriser leur « Capital Formation » !
  • Comment penser l’articulation entre apprentissage à distance et formation en présentiel pour déployer un dispositif Blended Learning performant ?
  • Les Mooc, premier bilan 18 mois après le lancement des 1er Moocs français
  • La formation contre un nouvel illettrisme : l’absence de compétences numériques.
  • ...

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SXSW Gaming Expo

Austin Convention Center, Austin, Texas, U.S.A. (du 2016-03-17 au 2016-03-19)

SXSW Gaming ExpoDrawing in developers, manufacturers and fans from all facets of the community, the Gaming Expo is the epicenter of gaming culture at SXSW. Here is where you’ll find the Geek Stage, Tournament Stage, Indie Corner, Tabletop Experience, Free Play PC Arena and much more. It’s simply a bundle of awesome mixed with a dash of chaos where almost anything can happen. And it all happens in the heart of the legendary SXSW Music, Film, and Interactive festival in Austin, Texas.

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Game developers conference (30ème édition)

Moscone center, San Francisco (CA), U.S.A. (du 2016-03-14 au 2016-03-18)

Game developers conference (30ème édition)Creating compelling, immersive games requires understanding, visualizing, demonstrating, and tuning the interactions of an ever-increasing number of game tools and systems. While game designers need to understand and exploit the possibilities of new technologies such as realistic physics, facial expressions, and lighting techniques; they must also continue to master the traditional disciplines of drama, game play, and psychology. The Game Design Track explores the challenges and ramifications of the interaction between new technologies and established techniques.

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Jeux vidéo : des pratiques actuelles aux usages problématiques

Auditorium de l’Hôpital Européen Georges Pompidou, Paris, France (du 2016-03-11 au 2016-03-11)

Jeux vidéo : des pratiques actuelles aux usages problématiques

  • 9h : Présentation de la Guilde
  • 9h15 : La rétention des joueurs dans les jeux vidéo
  • 10h00 : Approche neurobiologique, l’effet des jeux vidéo sur le cerveau
  • 11h15 : La condition sociale des joueurs de jeux vidéo
  • 14h00 : Panorama et cartographie des pratiques des jeux vidéo en France (Enquêtes Ludespace et PELLEAS)
  • 14h30 : Clinique du joueur de jeu vidéo (table ronde)
  • 16h30 : Synthèse de la journée

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GamePipe Laboratory

Los Angeles, U.S.A. (du 2015-12-10 au 2015-12-10)

GamePipe LaboratoryThe USC Viterbi School of Engineering celebrates the GamePipe Laboratory’s Fall Showcase on Thursday the 10th of December 2015, 11am to 2pm Shown at that event will be games & technologies built in classes held in the GamePipe Laboratory Fall semester, including work from the mobile, networked, immersive, engines & advanced games courses.

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Games and Learning Alliance conference

La Sapienza University of Rome, Rome, Italie. (du 2015-12-09 au 2015-12-11)

Games and Learning Alliance conferenceThe Games and Learning Alliance conference (GALA 2015) is an international conference dedicated to the science and application of serious games. The conference aims at bringing together researchers, developers, practitioners and stakeholders. The goal is to share the state of the art of research and market, analysing the most significant trends and discussing visions on the future of serious games. The conference also includes an exhibition, where developers can showcase their latest products.

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MasterClass Mini Serious Game

Microsoft Innovation Center, Mons, Belgique (du 2015-10-29 au 2015-10-29)

MasterClass Mini Serious GameLe mini serious game permet de former des utilisateurs sur des cas concrêts, mettre en avant une entreprise, augmenter la notoriété d’un produit, d’une marque ou d’une personne. C’est un outil ludique et didactique améliorant l’expérience essentielle utilisateur et favorisant sa mémorisation. Le mini serious game s’adresse à toutes entreprises privées et structures publiques désireuses d’apporter une solution innovante et efficace à leur public cible : formation, recrutement et image de marque.

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